INTRO TIL LÆREREN
Klasseværelset i Cyberspace & ARTGAME
Rammer de unge i deres identitetsudvikling
Indeholder nordiske tekster til pensum
Opfylder trinmål for danskfaget 8.-10. klasse
Aktiverer eleverne til æstetisk skabelse inden for tekst, billed, video og musik
Introducerer eleverne til hemmelighedernes univers gennem digitalt ARTGAME
Med det digitale undervisningsmateriale kan læreren vinge trinmål af inden for
danskfaget og temaerne; de nordiske sprog, identitet, hemmeligheder, subkulturer, samtidskunst og etik på nettet. Eleverne kommer til at arbejde med æstetiske læreprocesser; at udtrykke sig kreativt indenfor tekst, video, billed og lyd/musik. Vejledningen guider læreren til at hjælpe eleverne gennem alle de kreative processer.
Materialet er super fleksibelt og velegnet til undervisningsdifferentiering og inklusion. Målgruppe: 14-20 årige. Materialet egner sig også til tværfaglige samarbejder
og/eller temauger. Inviter eleverne ind til Nordisk Nüshu – en musikperformance
om hemmeligheder, og giv dem en sanselig oplevelse de sent vil glemme.
Brug oplevelsen som kickstart til undervisningsforløbet.
Her kan du læse feedback fra nogle af de publikummer, der har skrevet til os
på facebook og på mail efter at de har set forestillingen >>